tkomlósi Ifjúsági Koncert Fúvószenekar

Székelyföldi fúvóstalálkozó 2022

1.nap:

220710 tl rety 007Hajnali 3:00-kor a zeneiskola elé megbeszélt gyülekezőn -kisebb nagyobb sikerrel- mindenki megjelent. Miután megérkezett a busz, amely vitt minket utunkon, bepakoltuk a hangszereket majd utána a személyes holmikat.
A korai kelésnek köszönhetően hamar elcsendesedett a busz. Megérkezvén a határhoz összeszedték ellenőrzésre az iratokat, és vártuk hogy átengedjenek. Ez sajnos tovább tartott mint gondoltuk.
"Röpke" 8-9 órás utazást követően megálltunk a Fogarasi havasokban pihenni és gyönyörködni a csodálatos látványban. Itt lehetőségünk adódott a nyár közepén hógolyózni és jobbnál jobb ízesítésű mézeskalácsot fogyasztani.
Utóbbi attól függött kit hogyan viselt meg a szerpentin ami felvitt a havasokba. Innen elindulva már csak egy 2-3 órás út volt hátra, amely egyre inkább fokozta a hangulatot.
Ahogy megérkeztünk, egy családiasabb környezetbe kerültünk. Úgy köszöntöttek a rétyi barátaink mint ha ténylegesen egy nagy család lennénk, melynek tagjai régóta nem látta egymást. Rövid beszélgetés után egy kis mézeskaláccsal és a híres rétyi köményes pálinkával kínáltak minket (amely szinte már gyógyszernek minősül a magas kömény tartalma miatt), természetesen a 18 éven aluliak számára hoztak üdítőt is. A "kínálmációt" követően fáradtan, de szinte hazaérve,osztottuk el a szobákat, és vettük át a kulcsokat.

2.nap:220710 tl rety 011
Reggeli ébredés után, az utazás és az előző este fáradalmait kipihenve, erőt vettünk magunkon és lementünk reggelizni.
Reggeli után egy kis eligazítást kaptunk, majd összepakoltuk az aznapra szükséges felszerelést. Amelyeket -a programhoz igazítva- túraruha és a fürdőzéshez elengedethetelen kellékek alkották.
9 órakor elindultunk meghódítani a Poljána csúcsát. Egy izgalmakkal, -a tériszonyosoknak egy kis félelemmel- eltelt lanovkás utazás után érkeztünk a libegő felső végállomására. Onnan 200 méternyi séta után, szikrázó napsütésben felértünk a hegy csúcsára ami nevezetesen 1799m.
Költőien szép táj tárult elénk. Egy helyi segítőkész ember jóvoltából megtudhattuk hogy azok a csúcsok melyeket látunk a távolban, nagy Magyarország némán álló határkövei voltak.
Miután sikeresen leértünk, buszra szálltunk. Utunk Sepsiszentgyörgyre vezetett a városi strandra. Ott már a verőfényes napsütés sajnos nem volt elegendő. Az első vizibombák és mártózások után azonnal világossá vált számunkra, ahhoz, hogy vízben ne fázzunk, muszály valamilyen mozgást végezni.
3 óra strandolás és a büfé napernyőinek árnyékában lejátszott kártya partik, valamint a büfé különlegességeit megkóstólva és értékelve, felszálltunk a buszra és a szállásra indultunk.
A vacsorát elfogyasztva megkezdőtt a zenekarok közötti futball rangadóra való hangolódás. A pályát szemügyre véve megbizonyosodtunk, hogy még a "komlósi hátsó pályánál" is létezik rosszabb. De a pálya domborzati adottságait leküzdve és a pályát kisebb szigetekre tagoló repedések között megkezdőtt az "évszázad mérkőzése".
A játék tisztaságára ügyelve, remek hangulatú, de szoros mérkőzés alakult ki. Nagy klasszisok kerültek bevetésre. Igazi mohikánok, ám csapatunkat kiválóan buzdította szurkoló táborunk, Andi néni és Jani bácsi vezetésével.
A válogatottat is megszégyenítő cseleket alkalmazva, hősies küzdelem után az eredmény a rétyiek szájíze szerint alakult.
A két csapat megköszönve egymásnak a játékot, majd közös kép elkészítése után levonultak a pályáról és együtt indultak el az esti mulatságra.

220710 tl rety 0153.nap
A 3. Rétyen töltött napunk 9 órakor kezdődött szokás szerint reggelivel, majd elindultunk a rétyi templomba ahol ünnepi istentiszteleten vettünk részt, ami egyben a 30. Rétyi Nemzetközi Fúvos Találkozó megnyitó ceremóniája volt.
Az élők sorából eltávozott rétyi zenekari tagok és karnagyok tiszteletére emelt kopjafa megkoszorúzása után a helyi fúvósok kíséretében, elénekeltük a székely és magyar himnuszt.
A megemlékezést követően visszaindultunk a szállásra és elfogyasztottuk az ebédet.
Másfél órányi pihenő után teljes "díszmagyarban" elindultunk Sepsiszentgyörgyre, Ahol a szentesi zenekarral közösen térzenét adtunk, amelyet kitörő tapssal fogadott a lelkes közönség.
Az esti babgulyás és kiváló megvendégelés után megtekintettük a román liga döntőjét, amit teljesen átszellemült hangulat övezett. A sepsi csapat bravúrjait kirobbanó üdvrivalgás követte, mintha csak a magyar válogatottat néztük volna.
A székely csapat sikerét megünnepelve, eleget tettünk a lányok többszöri kérésére miszerint vessünk bele magunkat a tánc forgatagába.
Miután jól kimulattuk magunkat felköszöntöttük, Balázst 20. születésnapja alkalmából. Majd este 11-kor megindultunk a szállásra hogy kipihenjük magunkat a holnapi zenekari felvonulásra.

4.nap220710 tl rety 020
Reggeli után a település központjába felé indultunk utunkat, ahol a fesztivál csúcspontja a fúvószenekarok felvonulása volt.
Ez sajnos egyben jelezte a a fúvós találkozó végének eljövetelét is. Az ebéd után, meghallgattuk a fellépő zenekarok koncertjét.
Majd ránk került a sor, a koncert csodálatosan sikerült, jók voltak a darabok es a csapat is jól szólt. A visszajelzésekből is azt szűrtük le hogy nem csak belül, de kívűl is fergeteges hangulatot teremtettünk. A rétyi zenekart is élvezettel meghallgattuk, egy kicsit beszélgettünk, kürtős kalácsot vagy lángost vettünk és elindultunk a szállásra.

220710 tl rety 027

Faggyas Ábel - trombita,  Valjer Dániel - ütő

Az oldal látogatói

Today: 2
This Week: 16
This Month: 57
Total: 53,495
053495

Tájékoztatjuk, hogy a kellemesebb felhasználói élmény érdekében sütiket alkalmazunk. A cookie-król bővebb információt adatvédelmi szabályzatunkban talál.