tkomlósi Ifjúsági Koncert Fúvószenekar

Neunkirchen Am Brand  2018

18 neunkirchen 001Zenekarunk, a Tótkomlósi Ifjúsági Koncert Fúvószenekar 5 év elteltével ismét ellátogathatott németországi testvérvárosunkba, Neunkirchen Am Brandba. A csapat június 7-én, csütörtök hajnalban indult el két busszal, és kisebb-nagyobb megszakításokkal, a zenekar tagjait útközben összeszedegetve, a 14 órás út után sikeresen megérkeztünk.
A német zenekar hatalmas örömmel és tapssal fogadott minket, hiszen a két zenekar nagyon szoros barátságban áll, állandó résztvevői vagyunk egymás fesztiváljainak. Ennek köszönhetően sok rég nem látott baráttal találkozhattunk, és a 3 napos fesztiválnak köszönhetően új barátságok is születtek.
Érkezésünk után zenekarunk több helyre szóródott szét, ugyanis a német zenekar tagjai biztosítottak szállást nekünk. Először talán kicsit ijedten vettük ezt tudomásul, de amint megláttuk „az új családunkat”, ez a kis félelem azonnal elszállt. Az első estén mindenki az új környezetével és családjával ismerkedett, akik mindvégig segítőkészek, kedvesek és rugalmasak voltak, így mindenki kellemes élményekkel jöhetett haza.
Péntek reggel a családunkkal elfogyasztott reggeli után a zenekar elindult Erlangenbe,ahol egy kiadós ebéd után egy rövid térzenével szórakoztattuk a közönséget.
A koncert után közösen sétáltunk a városban, megnéztük a helyi nevezetességeket.
Késő délután szabad program volt, majd este megnéztük a fesztivál hivatalos megnyitóját.

18 neunkirchen 00318 neunkirchen 006

Június 9-én szombaton Nürnbergbe látogattunk el, ahol délelőtt a nürnbergi várat néztük meg, délután pedig szabad program keretében mindenki vásárolgatott, beült egy kávézóba vagy sétálgatott. Este volt az első koncertünk a fesztiválsátorban, közel 2000 ember előtt.

A vasárnap már kicsit zsúfoltabb volt.
Zenekarunkat érte az a megtiszteltetés, hogy közreműködhettünk a délelőtti ökumenikus istentiszteleten.
Délután a fesztiválon részt vevő zenekarok zenés felvonulásán vettünk részt, ahol a többi zenekarral közösen eljátszottunk két művet a nézőknek. Fantasztikus érzés, ahogy több száz zenész egyszerre játszik. Az időjárás végig kedvezett nekünk, gyönyörű napsütésben vonulhattunk fel. Vasárnap este adtuk az utolsó koncertünket a fesztivál színpadán. A fesztivál zárása egy negyed órás lézer-show volt, ami mindenkit lenyűgözött.

18 neunkirchen 00218 neunkirchen 005

Az utazást természetesen rengeteg próba és gyakorlás előzte meg. A sok próbának és karnagyunk, Krcsméri János kitartó és áldozatos munkájának köszönhetően a zenekar ismét öregbítette Tótkomlós hírnevét. Koncertjeinkkel hatalmas sikerünk volt, úgy gondolom méltón tisztelegtünk a 60. évfordulóját ünneplő neunkircheni zenekar előtt.
A fesztivál vége után, hétfő reggel (szomorúan) elbúcsúztunk családjainktól, majd egy rövid bevásárlás után elindultunk haza. Az út során a két busz más útvonalon ment, mivel többen útközben leszálltak Pozsonyban, Győrben vagy Budapesten. Újabb 14 óra utazás után hétfő éjszaka szerencsésen hazaértünk.

Utazásaink „állandó segítői” ismét velünk tartottak. A karnagy úron kívül hálásak vagyunk Kármán Csabáné Andi néninek a sok segítségért, Kármán Csabának az 5 napos utazás során szerzett élmények megörökítéséért. Köszönettel tartozunk Gombkötő Anitának és Suta Zsuzsinak, akik végig segítettek az út szervezésében és a tolmácsolásban. Végül, de nem utolsó sorban köszönet illet minden szülőt, hozzátartozót és barátot, illetve természetesen a zenekar tagjait, akik idejüket nem sajnálva rengeteget készültek.

18 neunkirchen 008

A cikkhez videó és képgaléria is kapcsolódik!

Matajsz Nikol, Bobor Rebeka - klarinét

Az oldal látogatói

Today: 2
This Week: 16
This Month: 57
Total: 53,495
053495

Tájékoztatjuk, hogy a kellemesebb felhasználói élmény érdekében sütiket alkalmazunk. A cookie-król bővebb információt adatvédelmi szabályzatunkban talál.